Akademia Ignatianum w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu mają zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w międzynarodowej konferencji naukowej na temat: „Religia i kultura w cyfrowych mediach”.
Konferencja odbędzie się dn. 1 grudnia 2016 r. w Akademii Ignatianum w Krakowie.
Do udziału w konferencji zapraszamy ludzi nauki, zainteresowanych tematyką wzajemnych relacji kultury, religii i mediów. Organizatorzy szczególny nacisk kładą na kwestię obecności religii i kultury w nowoczesnych, cyfrowych mediach.
Celem konferencji jest analiza funkcjonowania we współczesnym świecie religii i kultury, w warunkach dynamicznego rozwoju mediów i przemian w społeczeństwie informacyjnym, w którym komunikacja w coraz większej części oparta jest na formach zapośredniczonych przez media.
Obszary tematyczne:
Mediatyzacja religii – szanse i zagrożenie
Komunikowanie wiary w cyfrowym świecie. Różnorodność form wypowiedzi religijnej w przestrzeni medialnej
– religia, wiara, duchowość w mediach
– internet jako narzędzie rekrutacji i ewangelizacji
– nowe praktyki religijne w cyfrowych mediach
– nowe formy komunikowania w cyfrowej przestrzeni (memy internetowe, blogi religijne, religia w sieciach społecznościowych)
– religia w grach komputerowych
– religijne aplikacje mobilne – pomiędzy rozrywką a pobożnością
Media religijne w zglobalizowanym świecie. Wizerunek chrześcijaństwa w mediach
– wspólnoty chrześcijańskie w internecie
– Kościół w telewizji
– chrześcijańskie stacje radiowe
– Kościół katolicki w mediach
– ważne wydarzenia religijne w mediach
– marketing Kościoła wobec wyzwań rynkowych XXI wieku
Medialne oblicze instytucji kultury w XXI wieku
– media cyfrowe w instytucjach kultury
– instytucje kultury w mediach cyfrowych
– nowoczesne technologie medialne w teatrze, kinie, muzeum
– promocja instytucji kultury w cyfrowym świecie
– teatr, kino, nowe media – przestrzenie kultury XXI wieku
– wieloetniczność i wielokulturowość przekazów emitowanych przez media
– cyberkultura
– nowa relacja twórca-odbiorca w cyfrowym świecie
– nowe media a uczestnictwo w kulturze
– gry komputerowe w kulturze
– kreacja imprez kulturalnych w cyberprzestrzeni
Więcej informacji i zgłoszenia – tutaj.