To ciekawa propozycja dla wychowawców, liderów, katechetów czy animatorów. Jeśli chcesz ćwiczyć uważność, pogłębić swoją wrażliwość na przemiany współczesnego świata i poszukujesz inspiracji do ciekawych dyskusji, zajrzyj na stronę www.dostrzecwiecej.org
Znajdziesz tam propozycję projektu „Dostrzec więcej”. Umożliwia on pracę indywidualną lub grupową nad wewnętrznym rozwojem. Na stronie internetowej umieszczone zostały krótkie filmiki podzielone tematycznie oraz opatrzone pytaniami i wskazówkami do refleksji. Nowoczesna forma przekazu wyzwala w odbiorcach chęć dotarcia do głębi uczuć i spostrzeżeń – sprawdzi się zatem doskonale w pracy wychowawców, liderów, katechetów czy animatorów.
Polskie tłumaczenie tego projektu zostało przygotowane przez Wspólnotę Życia Chrześcijańskiego w Poznaniu. Wszelkie szczegółowe pytania dotyczące metody można przesyłać na adres: [email protected]
Oto jeden z filmików:
Są także etiudy rysunkowe, jak na przykład ta poniżej:
Fragment wywiadu z holenderskim jezuitą, twórcą projektu:
Pat Coyle: Ojcze Nikolaasie, jest ojciec jezuitą z Holandii i rozwija ojciec niezwykłą stronę, służącą nauce uważności. Czy może ojciec o niej opowiedzieć?
Nikolaas Sintobin SJ: Rzeczywiście, prowadzę stronę seeingmore.org, na której znajduje się wiele krótkich filmików z serwisu YouTube m. in. reklam, animacji, etiud filmowych. Są to filmy całkowicie świeckie, krótkie, zazwyczaj bez słów i mają otwarte zakończenie. Głównym celem jest użycie tych wizualnych opowieści jako ścieżki, która pozwoli młodszym i starszym odbiorcom odkryć swój świat wewnętrzny. Strona nie jest, mówiąc ściśle, skierowana bezpośrednio do młodych, nie służy jako „końcowy produkt”. Mogą z niej natomiast korzystać księża, katecheci i animatorzy prowadzący spotkania wszyscy, którzy prowadzą spotkania. Chodzi o to, by – jeśli to możliwe – spojrzeć na te filmy z perspektywy chrześcijańskiej. Ostatecznie prowadzi to do dostrzegania głębi spojrzenia jeszcze szerszego.
Cały wywiad można przeczytać na portalu DEON.PL
Foto: flickr.com / Pond Frog