Przedmiot jest adresowany przede wszystkim do katechetów oraz studentów przygotowujących się do pracy katechetycznej. Zaliczenie kursu jest bardzo dobrym sposobem na podniesienie kwalifikacji i wprowadzenie do zajęć z katechezy treści z zakresu ekologii, ochrony przyrody i klimatu w kontekście wiary chrześcijańskiej.

Przedmiot posiada 3 ECTS, składa się z 3 modułów, w ramach których zaplanowanych jest 24 godziny zajęć on-line na platformie MS Teams. Zajęciom towarzyszy praca własna uczestnika przy wykorzystaniu specjalnie przygotowanego e-portfolio.

– Moduł 1: Stworzenie i jego konsekwencje (1,25 ECTS; 4 lekcje)

– Moduł 2: Kosmos i kryzys społeczno-ekologiczny (1 ECTS; 2 lekcje)

– Moduł 3: Etyka ekologiczna (0,75 ECTS; 2 lekcje)

Data rozpoczęcia kursu: 1.03.2022

Data zakończenia kursu: 7.04.2022

Zajęcia kontaktowe on-line z wykładowcami odbywać się będą we wtorki i czwartki w godz. 18.00-20.00.

Harmonogram kursu: https://ignatianum.edu.pl/storage/files/February2022/harmonogram%20kursu%20Ekologia%20integralna%20w%20katechezie1.pdf

Przedmiot kończy się wydaniem certyfikatu. Udział w kursie jest bezpłatny.

Na kurs można zapisać się poprzez formularz pod linkiem https://tiny.pl/9pg59

Wykładowcy: dr hab. Barbara Surma prof. AIK, dr hab. Anna Królikowska prof. AIK, dr hab. Paweł Kazimierczak prof. AIK, dr Jacek Poznański SJ.

Przedmiot „Ekologia integralna w katechezie” został przygotowany w ramach międzynarodowego i interdyscyplinarnego projektu „Climate CHANge Related to Catolic Education as Subject in the Higher Education Science” finansowanego ze środków Erasmus Plus i realizowanego przez cztery instytucje: Międzynarodowy Uniwersytet Katalonii w Barcelonie (lider), Uniwersytet LUMSA w Rzymie, Akademię Ignatianum w Krakowie oraz firmę nowych technologii MyDocumenta z Barcelony. Organizator: Akademia Ignatianum w Krakowie. Adres: ul. Kopernika 26, Kraków.

Kurs CHANCES nastawiony jest na realizację następujących celów:

  1. Opracowanie programu wychowawczego, ukierunkowanego na integralną formację sumienia.
  1. Zrozumienie, że nie ma dwóch oddzielnych kryzysów, ekologicznego i społecznego, ale jest jeden złożony kryzys społeczno-ekologiczny
  1. Budowanie kultury zrównoważonego rozwoju i troska o nasz wspólny dom w perspektywie holistycznej i interdyscyplinarnej.
  1. Zrozumienie że „życie powołaniem, by być obrońcami dzieła Bożego, jest istotną częścią życia uczciwego, nie zaś czymś opcjonalnym, ani też drugorzędnym elementem doświadczenia chrześcijańskiego” (LS 217).
  1. Znalezienie szlachetnych motywacji, przynaglających nas do połączenia naszych rąk, serc i umysłów w trosce o Ziemię jako nasz wspólny dom.
  1. Pogłębienie świadomości, że wszyscy ludzie tworzą jedną rodzinę.
  1. Wspieranie rozwoju cnót ekologicznych, takich jak oszczędność, współpraca, solidarność i pokora.
  1. Integracja doktryny o stworzeniu z nauką społeczną Kościoła w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.
  1. Umocnienie młodych ludzi do promowania działań na rzecz klimatu i zrównoważonej konsumpcji.