Pod kierunkiem trenerów Centrum Arrupe nauczyciele przygotowują się do życzliwego przyjęcia w swoich klasach uczniów pochodzących z rodzin migrujących do nas z Czeczenii, Ukrainy, Syrii i innych krajów doświadczających wojen i niedostatku. Uczą się metod rozwiązywania konfliktów międzykulturowych w kontekście szkolnym oraz sposobów na wdrażanie w szkołach tzw. mediacji rówieśniczej.
W ramach projektu mającego na celu uwrażliwienie nauczycieli na integrację dzieci uchodźców, Centrum Kształcenia Liderów i Wychowawców im. Pedro Arrupe przeprowadziło już cztery weekendowe szkolenia w Warszawie i Gdyni. Wzięło w nich udział 86 nauczycieli z różnych szkół. Sesje szkoleniowe, zatytułowane „Sytuacje konfliktowe w szkole”, prowadziły: Katarzyna Stryjek (mediator sądowy z Sopockiego Centrum Mediacji), Marta Piernikowska-Hewelt (pedagog specjalizująca się w mediacjach rówieśniczych) i Marina Hulia (pedagog zajmująca się pracą z dziećmi uchodźców oraz tematyką wielokulturowości).
Kolejną taką sesję powtórzymy jeszcze w Gdyni w dniach 21-22 kwietnia, adresując ją do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Na jesieni należy spodziewać się jeszcze jednej sesji w Warszawie i jednej w Białymstoku. Uczestniczący w zajęciach nauczyciele otrzymują gotowe pomysły na lekcje z uczniami. Nie są to nudne i sztywne konspekty lekcji, lecz opracowane w atrakcyjnej formie pomysły ćwiczeń warsztatowych.
Zobacz więcej zdjęć ze szkoleń oraz zapisz się na kwietniową sesję w Gdyni tutaj: SYTUACJE KONFLIKTOWE
Na zdjęciu: zajęcia podczas szkolenia w Warszawie Falenicy
Biuro Prasowe Centrum Arrupe