(fot. DEON.pl)

(fot. DEON.pl)

DEON.pl podtrzymuje w czasie I kwartału (styczeń-marzec 2015 roku) stały ruch na poziomie 1 MILIONA unikalnych użytkowników – oznacza to, że co miesiąc DEON odwiedza milion osób… to wzrost o 46% względem poprzedniego kwartału. Widzimy zatem systematyczny trend wznoszący w przyroście naszych użytkowników.

Pojawili się w tym czasie nowi autorzy tacy jak: ks. Wojciech Węgrzyniak, Natalia Białobrzeska oraz Marta Brzezińska-Waleszczyk.

W tym okresie rozpoczęliśmy tworzenie nowych, niskobudżetowych treści video („90 sekund z ewangelią”, rekolekcje wielkopostne zatytułowane: „zWierzamy do doskonałości”; (w ramach rekolekcji – współpraca z jezuicką „Modlitwą w drodze”, z franciszkanami oraz dominikanami), nawiązaliśmy współpracę z opatem Szymonem Hiżyckim OSBO i Centrum Duchowości Benedyktyńskiej czego owocem jest serwis video „Ojcowie pustyni”, powstał video-blog „Hipster Katoliczki” oraz projekt „#paybypray”. Nawiązaliśmy również współpracę z portalem patres.pl, który ma „ambicję tworzyć internetową społeczność na bazie miłości do Ojców Kościoła i ich nauki”.

(fot. DEON.pl)

(fot. DEON.pl)

W pierwszym kwartale 2015 roku zrobiliśmy specjalne akcje i wydania. Warto wspomnieć o akcji związanej z „Charlie Hebdo”. 7 stycznia 2015 r. dwaj Francuzi pochodzenia algierskiego, islamiści Saïd i Chérif Kouachi, wdarli się do redakcji tygodnika, zabijając 12 osób (w tym 9 osób pracujących w redakcji, głównie dziennikarzy i rysowników, oraz 2 policjantów) i raniąc 11 osób. Atak był następstwem zatargu redakcji gazety z islamistami. W związku z tym redakcja DEON.pl stworzyła wydanie z komentarzami (specjalnie dla DEON) rysownika Henryka Sawki, korespondenta wojennego Marcina Ogdowskiego, sufi Andrzeja Saramowicza, red. naczelnego „Charakterów: Bogdana Białka i innych.

Wydaliśy w lutym serwis specjalny – Walentynki o nazwie #widzę cię. To osobne wydanie specjalne. Był to wyjątkowy serwis, który poświęciliśmy tym, którzy zdolność do kochania utracili – przez cierpienie, choroby, sztormy, zakręty, po których trudno się pozbierać, oraz tym których kochać trudno. Chcieliśmy pokazać, że widzimy tych, którym jest trudno, że są dla nas ważni.

W serwisie pojawiły się artykuły o depresji, alkoholizmie, kompulsywnym jedzeniu, ale też historie rodziców po stracie. Opublikowaliśmy zapisy osobistych doświadczeń, oraz opinie i rozmowy ze specjalistami. W dzień św. Walentego pojawił się wywiad z Anną Dymną.

O naszej akcji napisali min.: KAI, Gość Niedzielny oraz Niedziela. W akcję zaangażowało się 18 blogerów nie związanych dotychczas z DEON.pl. Akcja wygenerowała łącznie ruch na poziomie 50 000 unikalnych użytkowników.

Rocznica wyboru Franciszka to specjalna akcja DEON.pl zatytułowana „#paybypray”, gdzie w świat wysłaliśmy specjalne karty bankomatowe – można dzięki nim „płacić” modlitwą. Specjalne video do tej akcji mozna znaleźć na kanale YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FC9wxJYmJ4c. O tej akcji zaś napisały min.: Radio Watykańskie, KAI, Gość Niedzielny oraz Niedziela.

03

(fot. DEON.pl)

Obecnie w przygotowaniu jest rocznica śmierci Jana Pawła II. Będzie wydany specjalny e-book dostępny w modelu „pay by tweet/pay by share) oraz plakaty z cytatami JP2.

Zmieniła się w DEON.pl rownież organizacja pracy. Wprowadzony został system zarządzania projektami oraz usprawnienie komunikacji wewnętrznej (nowe narzędzia – ASANA, Skype).

W ciagu tych 3 miesięcy mamy mocno odczuwalny przyrost finansów pochodzący z reklamy. W porównaniu z I kwartałem 2014 roku jest on aż 24 krotnie większy!!!

Pod względem ruchu, pozyskanych treści, pozyskiwania autorów I kwartał 2015 r. jest najlepszym kwartałem w historii portalu mimo zmiany „polityki Facebooka”, który w połowie lutego bardzo mocno „obciął” zasięg do naszej grupy społecznościowej nad którą pracowaliśmy ostatnie parę lat.

Od paru miesięcy bardzo mocno zintensyfikowały się ataki hackerów na naszą stronę oraz wszystkich stron jezuicikich (ten sam serwer), co bardzo utrudnia nam spokojną pracę.

Mariusz Han SJ